n33dubbelveilig

zonder bochten veilig vooruit

 

Wat is er op de A , B , C tegen :


 

A :

 

 

  1. 1,5 kilometer langer dan de X varianten 
  2. heeft  een zeer onlogische ligging ( geeft geen rust aan de weggebruiker door zijn ligging )
  3. heeft geen steun van uit de omgeving 
  4. heeft meer op en af ritten , wat deze variant onveiliger maakt.
  5. zeer belastend voor Blokstad
  6. Uit het landschap onderzoek is de afslag Fivelpoort / woldbrug niet wenselijk.                       Op te lossen door de ringweg welke ontstaat met een oude stuk N33 , bij de andere alternatieven.
  7. ondanks verlegging van de oorspronkelijke weg na Tjuchem , wordt er maar aan de minimale eisen voldaan in de immer aanwezige bocht tot aan de Eelweerderbrug.
  8. Door het verleggen van de weg om aan de minimale eisen te voldoen , moeten hier alle viaducten gesloopt en weer opnieuw opgebouwd worden , oftewel dit is het perfecte moment om dan voor een van de X varianten te kiezen , dit kan overigs met minder viaducten.
  9. ook deze route is zeer belastend voor de aanwonende landeigenaren , mede door het afwijken van de bestaande route.
  10. zeer belastend voor omwonende van wegen de hoge ligging , vanaf afwateringskanaal tot voorbij de Hoofdweg Tjuchem ( Kerkklok effect , geluid draagt ver )
  11. De zuigende werking is in deze variant nihil , wat inhoud dat de omliggende wegen (N360/N362) niet ontlast worden en deze ook vast lopen , vooral de N360 ( Delfzijl/ Groningen ) 
  12. is desastreus voor het sluipverkeer in de regio , deze blijft ongewijzigd , al dan niet erger.

 


 

B :

 

 

 

  1. deze optie is vlees nog vis en wordt door niemand serieus genomen

 

 















C :

  1. Deze variant heeft geen steun uit de omgeving 
  2. Geen steun van landeigenaren 
  3. Zeer belastend door de hoge ligging bij Tjuchem ( bij aanleg , oordoppen leveren in Tjuchem)
  4. heeft ons inzien ook geen politieke steun 
  5. vanwege deze variant is mede de X1/X2 variant ontstaan.