Wat is er op de A , B , C tegen :
A :
- 1,5 kilometer langer dan de X varianten
- heeft een zeer onlogische ligging ( geeft geen rust aan de weggebruiker door zijn ligging )
- heeft geen steun van uit de omgeving
- heeft meer op en af ritten , wat deze variant onveiliger maakt.
- zeer belastend voor Blokstad
- Uit het landschap onderzoek is de afslag Fivelpoort / woldbrug niet wenselijk. Op te lossen door de ringweg welke ontstaat met een oude stuk N33 , bij de andere alternatieven.
- ondanks verlegging van de oorspronkelijke weg na Tjuchem , wordt er maar aan de minimale eisen voldaan in de immer aanwezige bocht tot aan de Eelweerderbrug.
- Door het verleggen van de weg om aan de minimale eisen te voldoen , moeten hier alle viaducten gesloopt en weer opnieuw opgebouwd worden , oftewel dit is het perfecte moment om dan voor een van de X varianten te kiezen , dit kan overigs met minder viaducten.
- ook deze route is zeer belastend voor de aanwonende landeigenaren , mede door het afwijken van de bestaande route.
- zeer belastend voor omwonende van wegen de hoge ligging , vanaf afwateringskanaal tot voorbij de Hoofdweg Tjuchem ( Kerkklok effect , geluid draagt ver )
- De zuigende werking is in deze variant nihil , wat inhoud dat de omliggende wegen (N360/N362) niet ontlast worden en deze ook vast lopen , vooral de N360 ( Delfzijl/ Groningen )
- is desastreus voor het sluipverkeer in de regio , deze blijft ongewijzigd , al dan niet erger.
B :
- deze optie is vlees nog vis en wordt door niemand serieus genomen
C :
- Deze variant heeft geen steun uit de omgeving
- Geen steun van landeigenaren
- Zeer belastend door de hoge ligging bij Tjuchem ( bij aanleg , oordoppen leveren in Tjuchem)
- heeft ons inzien ook geen politieke steun
- vanwege deze variant is mede de X1/X2 variant ontstaan.